Navigace
Obsah
Interní směrnice č. 1/2022 o postupech při zadávání veřejné zakázky
Interní směrnice č. 1/2022 o postupech při zadávání veřejné zakázky
Článek 1
Dělení zakázky dle předmětu
- na dodávky
- na stavební práce
- na služby
Článek 2
Dělení zakázky dle předpokládané hodnoty
Veřejné zakázky | dodávky/služby | stavební práce |
Nadlimitní veřejná zakázka | nad finanční limit platného předpisu | nad finanční limit platného předpisu |
Podlimitní veřejná zakázka | do finančního limitu platného předpisu | do finančního limitu dle platného předpisu |
Veřejná zakázka malého rozsahu | do 2 000 000 Kč | do 6 000 000 Kč |
Dělení zakázky malého rozsahu (dále ZMR) dle předpokládané hodnoty
- ZMR 1. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH nepřesahuje 800 000 Kč.
- ZMR 2. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH přesahuje 800 000 Kč a zároveň nepřesahuje 2 000 000 Kč a v případě stavebních prací nepřesahuje 6 000 000 Kč.
Článek 3
Postupy a požadavky při zadávání zakázky
- Nadlimitní zakázky
Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.
- Podlimitní zakázky
Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.
- Zakázky malého rozsahu
a) Postup při zadávání zakázek ZMR 1. kategorie
Zadavatel vyzve osobně nebo písemně min. 1 dodavatele o předložení nabídky. Nabídky (rozpočty) mohou být pořízeny z internetu či internetových obchodů. Forma nabídek písemná či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, nebo pověřenou osobou, případně hodnotící komisí. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.
Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:
- identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
- rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobně členěný),
- splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno.
b) Postup při zadávání zakázek ZMR 2. kategorie
Zadavatel vyzve osobně nebo písemně min. 2 dodavatele o předložení nabídky. Pro posouzení efektivnosti nabídky je možné předložit rozpočet získaný z internetu či internetového obchodu. Předložené nabídky mohou být vyhotoveny písemně či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, pokud není ustanovena zvláštní výběrová komise nebo pověřená osoba. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.
Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:
- identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
- rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobněji členěný),
- nabídka musí obsahovat splnění základní způsobilosti dle § 74 zákona 134/2016 o zadávání veřejných zakázek,
- splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno.
Výsledek výběru nejlepší nabídky s odůvodněním bude zveřejněn v zápise ze zasedání zastupitelstva obce nebo v zápise výběrové komise, případně v zápise pověřené osoby, pokud byla ustanovena.
Článek 4
Výjimky z působnosti směrnice
- Zadávání zakázek v souvislosti s živelní či jinou pohromou.
- Zadávání zakázek ve výjimečných případech v souvislosti s urychleným řešením nečekané události (např. poruchy, opravy, škody na obecním majetku).
- Zadávání zakázek podléhajících pravidlům dotačních fondů.
- Zadávání zakázek podle § 29 Zákona č. 134/2016 o zadávání veřejných zakázek.
- Zadávání zakázek do výše 300 000 Kč, která je v kompetencích starosty (dle Usnesení zastupitelstva obce č. 2022/2/1 ze dne 30.3.2022)
Článek 5
Závěrečná ustanovení
- Zadavatel bude při výběru klást důraz na transparentnost, přiměřenost. Ve vztahu k dodavateli bude ctít zásadu rovného zacházení a zákaz diskriminace. Při výběru bude kladen důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.
- Zadavatel je při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona.
- Kritériem pro výběr zhotovitele a zadání zakázky bude ekonomická výhodnost nabídky, resp. nejnižší nabídková cena (pokud není stanoveno jinak).
- Směrnice byla schválena Zastupitelstvem Obce Soběhrdy dne 30. 3. 2022
- Tato směrnice ruší k datu 31.3.2022 interní směrnici č. 1/2017 ze dne 25.10.2017
Článek 6
Účinnost
Směrnice nabývá účinnosti dne 1. 4. 2022
Jan Šíma Pavel Bartík
Místostarosta obce Soběhrdy Starosta obce Soběhrdy
Vyvěšeno: 1. 4. 2022
Zodpovídá: Správce Webu