Navigace

Obsah

Zpět

Interní směrnice č. 1/2022 o postupech při zadávání veřejné zakázky

Interní směrnice č. 1/2022 o postupech při zadávání veřejné zakázky

 

Článek 1

Dělení zakázky dle předmětu

  1. na dodávky
  2. na stavební práce
  3. na služby

Článek 2

Dělení zakázky dle předpokládané hodnoty

 

Veřejné zakázky

dodávky/služby

stavební práce

Nadlimitní veřejná zakázka

nad finanční limit platného předpisu

nad finanční limit platného předpisu

Podlimitní veřejná zakázka

do finančního limitu platného předpisu

do finančního limitu dle platného předpisu

Veřejná zakázka malého rozsahu

do 2 000 000 Kč

do 6 000 000 Kč

 

Dělení zakázky malého rozsahu (dále ZMR) dle předpokládané hodnoty

 

  1. ZMR 1. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH nepřesahuje 800 000 Kč.
  2. ZMR 2. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH přesahuje 800 000 Kč a zároveň nepřesahuje 2 000 000 Kč a v případě stavebních prací nepřesahuje 6 000 000 Kč.

 

Článek 3

Postupy a požadavky při zadávání zakázky

 

  1. Nadlimitní zakázky

Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.

 

  1. Podlimitní zakázky

Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.

 

  1. Zakázky malého rozsahu

a) Postup při zadávání zakázek ZMR 1. kategorie

Zadavatel vyzve osobně nebo písemně min. 1 dodavatele o předložení nabídky. Nabídky (rozpočty) mohou být pořízeny z internetu či internetových obchodů. Forma nabídek písemná či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, nebo pověřenou osobou, případně hodnotící komisí. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:

  • identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
  • rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobně členěný),
  • splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno.

 

b) Postup při zadávání zakázek ZMR 2. kategorie

Zadavatel vyzve osobně nebo písemně min. 2 dodavatele o předložení nabídky. Pro posouzení efektivnosti nabídky je možné předložit rozpočet získaný z internetu či internetového obchodu. Předložené nabídky mohou být vyhotoveny písemně či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, pokud není ustanovena zvláštní výběrová komise nebo pověřená osoba. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:

  • identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
  • rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobněji členěný),
  • nabídka musí obsahovat splnění základní způsobilosti dle § 74 zákona 134/2016 o zadávání veřejných zakázek,
  • splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno.

 

Výsledek výběru nejlepší nabídky s odůvodněním bude zveřejněn v zápise ze zasedání zastupitelstva obce nebo v zápise výběrové komise, případně v zápise pověřené osoby, pokud byla ustanovena.

 

Článek 4

Výjimky z působnosti směrnice

  1. Zadávání zakázek v souvislosti s živelní či jinou pohromou.
  2. Zadávání zakázek ve výjimečných případech v souvislosti s urychleným řešením nečekané události (např. poruchy, opravy, škody na obecním majetku).
  3. Zadávání zakázek podléhajících pravidlům dotačních fondů.
  4. Zadávání zakázek podle § 29 Zákona č. 134/2016 o zadávání veřejných zakázek.
  5. Zadávání zakázek do výše 300 000 Kč, která je v kompetencích starosty (dle Usnesení zastupitelstva obce č. 2022/2/1 ze dne 30.3.2022)

 

Článek 5

Závěrečná ustanovení

  1. Zadavatel bude při výběru klást důraz na transparentnost, přiměřenost. Ve vztahu k dodavateli bude ctít zásadu rovného zacházení a zákaz diskriminace. Při výběru bude kladen důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.
  2. Zadavatel je při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona.
  3. Kritériem pro výběr zhotovitele a zadání zakázky bude ekonomická výhodnost nabídky, resp. nejnižší nabídková cena (pokud není stanoveno jinak).
  4. Směrnice byla schválena Zastupitelstvem Obce Soběhrdy dne 30. 3. 2022
  5. Tato směrnice ruší k datu 31.3.2022 interní směrnici č. 1/2017 ze dne 25.10.2017

 

Článek 6

Účinnost

Směrnice nabývá účinnosti dne 1. 4. 2022

 

 

Jan Šíma                                                                                     Pavel Bartík

Místostarosta obce Soběhrdy                                              Starosta obce Soběhrdy

Vyvěšeno: 1. 4. 2022

Zodpovídá: Správce Webu

Zpět